ابزارکی که آلوده تر از سرویس بهداشتی منزلتان است!

در طول روز، تلفن همراه یا تبلت برای بسیاری از ما پرکاربرد‌تر از هر وسیله‌ دیگری است. اما آیا می‌دانستید این ابزارک‌های محبوب ما می‌توانند یکی از آلوده ترین اشیا در اطرافمان باشند؟
بله، متاسفانه باید گفت، صفحه نمایش گوشی یا تبلت شما، حدود ۲۰ برابر بیشتر از سرویس بهداشتی منزل‌تان آلوده به باکتری است.

url
طبق اعلام دیلی میل، گروهی در سال ۲۰۱۳ دست به کار شدند تا میزان این آلودگی را با استفاده از ۳۰ عدد گوشی و تبلت که از مردم عادی جمع آوری شده بود، اندازه گیری نمایند. آن‌ها سپس اقدام به تمیز کردن سطح آنها با تمیز کننده‌هایی مانند دستمال یا اسفنج و… نمودند تا میزان آلودگی این دستگاه‌ها را به باکتری‌های موجود در صفحه نمایش هر دستگاه بیابند. نتایج این آزمایش بسیار خیره کننده و وحشتناک بود!

 

 آن‌ها صفحه تبلتی را با یک دستمال کتان پاک نمودند و پس از آن مشاهده کردند به وجود حدود ۶۰۰ باکتری به نام staphylococcus aureus روی دستمال کتان پی بردند. اما هنوز برای تعجب زود است! زیرا تبلت دیگری به ۱۵ هزار باکتری آلوده بود.

تعداد ۸ عدد از این دستگاه‌ها به بیش از هزار باکتری آلوده بودند و این درحالیست که این آزمایش برای سرویس بهداشتی یک منزل، ۲۰ عدد باکتری را روی یک دستمال نشان داد.
حال سوال این است که چگونه ابزارک‌های ما میزبان این مهمانان ناخوانده می‌شوند؟
پاسخ بسیار ساده است، ما به ندرت به تمیر کردن آنها می‌پردازیم و هیچ‌گاه به طور کامل و به دقت این کار را انجام نمی‌دهیم.
خوشبختانه شرکت‌های فعال در حوزه فناوری دست به کار شدهند و به دنبال راه‌کارهایی هستند که می‌توان به تلاش‌های مایکروسافت و کورنینگ اشاره نمود.
شرکت کورنینگ که سازنده‌ی شیشه‌های گوریلا گلس است٬ نسخه جدیدی از این شیشه را معرفی نموده که آنتی باکتریال است و بنا بر ادعای این شرکت، می‌تواند تا ۹۹.۹ درصد باکتری‌ها را نابود کند. این شیشه اولین بار با گوشی ZTE Axon وارد بازار می‌شود.
مایکروسافت نیز پتنت مربوط به سیستم چراغ‌های UV (فرا‌بنفش) را ثبت نموده که به طور خودکار صفحه نمایش را از تمامی آلودگی‌ها و حتی اثر انگشت پاک می‌کند و اعلام شده این فناوری نخست در گوشی‌های لومیا و تبلت‌های سرفیس به کار گرفته می‌شود.
با این وجود جایی برای نگرانی وجود ندارد و شما مجبور نیستید برای ورود این فناوری‌ها منتظر بمانید. شما می‌توانید با محلول‌ای پاک کننده صفحات نمایش و یک دستمال ساده برای خشک نمودن آن پس از نطافت، به نبرد با این میهمانان ناخوانده بروید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.